Hoe hoog is een standaart (slaap)kamer?

Wij gaan morgen voor een kast kijken. wij hebben nu een hele hoge kamer (260 cm), maar we willen een kast die je weer mee kan nemen naar je volgende huisje, dus we vroegen ons af wat is de hoogte van een standaart slaapkamer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
22.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kast is meestal door een goeie klusjesman netjes in te korten. Dus mocht je toch een lage slaapkamer krijgen dan kan altijd de zaag er nog in.

Het beste antwoord

Dat verschilt heel erg, het ligt voornamelijk aan de leeftijd van het huis, bij oudere huizen zijn de kamers vaak rond de 2,10 - 2,30m, in nieuwe huizen is de eis geloof ik al 2,50m

Maar als je tegenwoordig die 2,30m aan houd dan moet dat wel lukken als je naar een even oud huis zou gaan of nieuwer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gemiddeld is een slaapkamer 2.40 hoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarop baseer je dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dat wilde ik ook wel eens weten... Verder heb je weinig aan gemiddeld als je alle vooroorlogse huizen meeneemt en daar toch niet wilt wonen.
Bij Ikea gaan de kasten tot 236 hoog en die kun je op de grond in elkaar zetten en schuin omhoog zetten tot een hoogte van 244. De meeste slaapkamers vanaf 1960 voldoen daar minstens aan, ik heb ze nog niet meegemaakt met lager dan 245 (doorzonwoning, flatwoning en vinexwoning).

Mijn advies: ga niet hoger dan 236 en zaag een mooie plank die je klemt tussen kast en plafond, dat hebben wij ook met die 9 cm en dat staat erg netjes en je krijgt er geen stof op wat er steeds afwaait als je de deur opent.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja, als je een woning van 240 treft dan kun je die kast nog wel verticaal in elkaar zetten. Let daar op als je dus een kast koopt van 236 hoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heeft mijn dochter mee gemaakt , gevolg laminaat moest er weer uit en tegen de kast aan leggen , dus 2,40 is duidelijk een strakke gemiddelde maat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap het even niet, wat was de maat van de slaapkamer? 2,40 dus? Dan wil dat nog niet zeggen dat dat een gemiddelde maat is.