hoe lang moet een tafel zijn als je er 3 stoelen aan een kant wil hebben (6 intotaal dus). is dat 160 of 180?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
19.2K

Het beste antwoord

Theoretisch kan beiden. Ligt ook aan de breedte van de stoelen. Bovendien als je ze onder de tafel wilt kunnen schuiven óók rekening houden met de positie van de tafel poten. Als je de ruimte ervoor hebt is 180 sowieso mooier en "rijker" om te zien. En het zit prettiger en ruimer als je daadwerkelijk met 6 eraan zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een tafel waar je 6 stoelen bij wilt hebben moet 1.80 zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/tafels-stoelen/tafels-stoelen/eethoek-180-cm-+-6-stoelen/C28_8K9_8K9_527823/?cm_mmc_o=PwlkblfCjC8BEwEwElkz5wECjCHwftBwLCjCDnIonN&cm_mmca1=15056-2682905E-C8C3-42AE-A441-0EA7665B71CA
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lengte van de tafel is niet zo belangrijk, waar het om gaat is de tussenafstand van de poten. Je kunt een tafel hebben van 220cm, maar als de poten op 180cm van elkaar staan gaat het niet passen. Een normale eettafelstoel met leuningen is ongeveer 60cm breed, zonder leuningen kun je met 50cm rekenen. Tel daar 40 cm bij op om nog comfortabel te kunnen eten zonder met de ellebogen in elkaars bord te roeren en je weet hoe groot de tafel/pootafstand moet zijn.
11 jaar geleden
Normaal zou ik gaan voor een tafel van.minstens180 cm afstand tussen de poten. Ook een eventuele uitrek tafel is een mogelijkheid.