Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn roos plantje weer roosjes krijgt?

Een tijd geleden een plantje gekocht met kleine roosjes, uiteindelijk zijn die uitgebloeit, het plantje staat in een potje, en leeft nog steeds, maar de roosjes komen er niet aan. hoe kan ik er voor zorgen dat die er wel weer aan komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
925

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zet de roos in een emmergrote pot, in goede potgrond.
Knip de roos tot de helft terug, zet hem buiten in de zon en verzorg hem wanneer nodig.
Gaat hij weer bloeien, dan gaan bijmesten, liefst met vloeibare mest, organisch of kunstmest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
een lekker grote pot, +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de tuin zetten is een goed idee, binnen krijgen ze vaak lelijke blaadjes of schimmel. Bij mij doen die kleine roosjes het buiten prima, ik heb er vorig jaar eentje in de tuin gezet en die heeft zelfs de strenge vorst overleefd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, buiten is direct zonlicht, daar houden ze van, binnen is het maar tobben voor een roos.

Andere antwoorden (3)

je hebt roosjes die doorbloeien, maar ook die eenmalig bloeien, of die na een stop een tweede keer bloeien.
je kan niet meer doen dat het het roosje naar de zin maken.
verpotten in een grotere pot, met verse aarde, scheelt al een jas.
na zes weken regelmatig voeding gaan geven, en verder zorgen voor een goede plek.
wel licht, geen volle zon de hele dag.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal de volgende keer een paar minuten wachten met antwoord. ;-)
maar wel liever volle zon.
+
Rieneke1
11 jaar geleden
mijn queen elisabeth doet het beter sinds ik hem op een plek heb staan waar hij wat meer schaduw heeft (niet de hele dag), maar dat kan toeval zijn.
dank voor de plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rieneke, ja de Queen Elisabeth, kan zelfs veel schaduw verdragen en toch bloeien, met zijn puddingroze kleur.
In aanvulling op de vorige:
Je moet de uitgebloeide rozen eruit knippen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze roosjes zijn voorgetrokken in de kas,dus eigenlijk geen natuurlijke bloeiwijzen.En roosjes horen ook niet in de woonkamer.
Het is een schattig plantje,en als je hem nu buiten zet,en dan volgend jaar maart terug snoeit,dan heb je een mooie buiten roos.
suc6
(Lees meer...)
burgos
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding