hoe hang ik een grote zware spiegel op?

spiegel is 1.60m bij 1.60m en heel zwaar. Het heeft 2 staaldraad lussen om het op te hangen. Kan ik gewoon een paar (sterke) schroeven in de muur gebruiken of is hier een andere ophangsysteem voor?
bv, iets wat op de samsung LCD ophangsysteem lijkt (maar dit is max 50kg)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
19.2K

Het beste antwoord

Ik zou kiezen voor 6-7mm (dikte) haken met schroefdraad die je vastdraaid in twee pluggen van 10mm. Boor de gaten met een boorhamer, de meeste klopboren komen niet of moeilijk in beton.

In de bouwmarkt kun je setjes kopen van haken en bijpassen pluggen van Fischer.

Toegevoegd na 46 seconden:
risico met gewone schroeven is dat de draad ervan af schiet als de spiegel wordt bewogen.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Tja zo zou het kunnen.+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Zo hebben wij het hier ook gedaan met een antieke zware spiegel.

Andere antwoorden (2)

2 stevige schroeven in de muur die lang genoeg zijn, min 5 cm lang dan heeft u maximale draagkracht.
Elke schroef kan gemakkelijk zo een 50kg dragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lengte van de schroeven is belangrijk voor stevige bevestiging in de muur, met zware pluggen. De dikte van de schroeven moet naar mijn gevoel minimaal 4 mm zijn, 5 mm is nog beter.