Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pakket in de lak of toch in de olie zetten, welk advies kan ik het beste volgen?

Ik heb pakket nu 10 jaar in de lak gehad en wil hem nu laten schuren. Overdag lopen en kruipen er kleine kinderen rond. Wat ik mooi vind is het pakket in de olie zetten en het liefst een wit of grijs tint.. kan dat ook met lak en wat is handiger met kleine kinderen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Er ligt geborsteld pakket.

Toegevoegd na 1 uur:
Er wordt natuurlijk wel geknoeit... kleine kinderen kunnen nogal eens severen..
Of een drinkflesje wat drupt..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
863

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zou kiezen voor olie, omdat het parket zwaar belast wordt en krassen (bijna) niet te voorkomen zijn, olie kun je makkelijker bijwerken, als je lak bijwerkt, blijf je het verschil van de nieuwe en oude lak duidelijk zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krassen zie je niet omdat het geborsteld pakket is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vloeistoffen op geölied parket is ook geen probleem, als je het maar zo snel mogelijk afneemt.
Je moet voor olie gaan,mooier, makkelijker te onderhouden.
Zeker als je het parket laat schuren, heb je nu de mogelijkheid om het in de olie te zetten.Ongelukjes werk je ook veel makkelijker weg met olie,en lak is veel meer onderhoud.
Suc6
(Lees meer...)
burgos
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding