Ik heb een witte (hoogglans) tv meubel besteld waarvan de zijkanten mat zijn, wat kan ik doen om de zijkanten ook hoogglans te geven?

De zijkanten zijn namelijk zichtbaar,, dit heeft niet zo een bepaald mooi zicht vind ik zelf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Het beste antwoord

1. Ga eerst na of de zijpanelen van massief hout of MDF vervaardigd zijn. Is dit zo dan licht opschuren met -bij voorkeur- fijn waterproof schuurpapier. Tegenwoordig zullen alle meubels met een watergedragen verf afgewerkt zijn. Gebruik dan ook een hoogglans acryl verf.
2. Zijn de panelen met een kunststof toplaag afgewerkt (dit kan je o.a. goed zien op de randen) dan eerst een kunststof-primer gebruiken alvorens je ze met de hoogglans verf afschildert.
Ingeval van "2" ben je vrij in de keuze tussen watergedragen of terpentine verdunbare producten.
Probeer ook te achterhalen welke "kleur" wit gebruikt is (RAL 9010 ?) of probeer dit door middel van kleurenstaaltjes te achterhalen, zodat je zo min mogelijk kleurverschil krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
ral 9010 daar hebben ze in Taiwan nog nooit van gehoord,
Alle meubels komen tegenwoordig uit verweggistan.En zijn zeker niet water dragend gelakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de min burgos!
Knap dat je uit de vraagstelling kunt opmaken dat het meubel uit Taiwan of "verweggistan" komt....chapeau !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
By the way: lezen is moeilijk.
"of probeer dit door middel van kleurenstaaltjes te achterhalen"

Andere antwoorden (4)

voorzichtig met fijn schuurpapier opschuren stofvrij maken doekje ammonia afdoen en met een roller in hooglans rollen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een schilders bedrijf,neem een deurtje mee oid
en laat de kleur maken.Schuur papiertje er overheen en lakken maar.
Suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
witte verf kan ook weer verschillend zijn,dus gewoon laten maken .
burgos
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De min is niet van mij, maar....
direct schuren en aflakken zonder dat je weet wat voor materiaal de ondergrond is?
Misschien kun je er een blanke vernislaag op doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan waar je het meubel hebt gekocht, bij IKEA zal het niet lukken, maar bij speciaalzaken kun je de onderdelen in kleur aan laten passen, vraag dus even na of je de zijkanten ook in hoogglans geleverd kan krijgen, zo niet, neem dan een onderdeel van het meubel mee naar een verfspeciaalzaak en vraag daar advies.