Waarom gaan mensen op tweede paasdag naar meubelboulevards?

Ik lees net dat het dit jaar weer topdrukte was. De meubelzaken zijn ook gewoon op andere dagen open, als het een stuk rustiger is. Waarom gaan zoveel mensen dan toch op tweede paasdag? Is alles dan goedkoper?

12 jaar geleden
in: Interieur
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook vragen "waarom zijn meubelboulevards eigenlijk open op tweede kerst dag, terwijl alle andere winkels gesloten zijn?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kerstdag moet natuurlijk paasdag zijn
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik ga van mijn leven niet op tweede paasdag (en over een paar weken op tweede pinksterdag) naar een meubel boulevard, als ik daar heen wel, neem ik wel een dag vrij...gatverdamme, dan kan je over de hoofden lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap dit dus ook niet! Waarom zou je op dit soort dagen nr een woonboulevard gaan? Ik zou helemaal gek worden van de drukte...

Het beste antwoord

Kan ik nog iets zinvols aan al deze antwoorden toevoegen? Wie weet...

Als de lente begint, krijgen Nederlanders massaal de neiging om allerlei activiteiten te gaan ondernemen. En na een lange winter "binnen zitten" willen ze eigenlijk maar één ding: naar buiten; eropuit dus!

Bovendien gaat het begin van het nieuwe seizoen gepaard met een flinke voorjaarsschoonmaak. En tijdens zo'n schoonmaak ontdek je vaak dat de stoel, de bank of het kastje eigenlijk ook wel aan vervanging toe is...

Meubelwinkels hebben dankbaar gebruik gemaakt van de trend om, na twee dagen "binnen zitten", naar buiten te willen. Ze openen hun deuren op Tweede Paasdag, organiseren vaak iets feestelijks en geven fikse kortingen.

Overigens is het helemaal niet vanzelfsprekend dat we tijdens de Paasdagen massaal naar meubelboulevards gaan: vorig jaar was het met Pasen heerlijk weer (ca. 25 graden) en ging men vooral naar pretparken, strandtenten en dierentuinen. Die deden dit jaar veel minder goede zaken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
buiten dat het zinvol was :), gewoon goed verwoord!
Pieter2011
12 jaar geleden
Dankjewel...! Tóch niet voor niks zitten typen dus ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal perfect antwoord. Het is inderdaad een combinatie van de voorjaars kriebels, mensen hebben geen zin om twee dagen binnen te zitten en de fikse kortingen en andere dingen die dan te doen zijn maakt het voor veel mensen aantrekkelijk om er naar toe te gaan. Tevens zijn er dan zoveel zaken dicht bij elkaar in de buurt open dat je dan makkelijk álle zaken even een bezoekje brengt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Om naar meubelen te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat iedereen vrij is op tweede Paasdag, maar we dit niet zo'n speciale feestdag vinden en dus niks anders speciaals hebben gepland (zoals bijvoorbeeld met Kerst). De meesten hebben echter geen zin om de hele dag thuis te zitten dus gaan ze naar zowat het enige dat open is op deze dag: meubelboulevards.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen zijn de echte betekenis van Pasen ondertussen vergeten. Zij zien het als een vrije dag. Om wat leuks te doen met het gezin, gaan zij vaak naar meubelboulevards. Het begint ondertussen zelfs bijna traditie te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen hebben geen zin om de hele paasdag thuis te zitten want het is overigens ook geen mooi weer. Als de meeste mensen vrij zijn en er zijn maar weinig winkelcentra e.d. open behalve de woningboulevards dan gaan de mensen daarnaartoe.