Is het gebruikelijk om korting op tapijt te vragen?

Ik snap dat je het altijd kunt proberen, maar is het net als bij meubels en auto's, gebruikelijk om korting te vragen op tapijt?

Er moeten twee trappen (alleen de treden) bekleed worden, en de offerte is 1200. Is het raar om een tegenvoorstel te doen en zo niet, wat is redelijk?

14 jaar geleden
in: Interieur
6.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pingelen +

Antwoorden (11)

Nee gewoon doen, tenzij je al heel wat goedkoper uit bent door bijvoorbeeld een actie. Anders gewoon doen, afdingen bij grotere uitgaven is imo altijd heel normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Korting is niet altijd vanzelfsprekend, maar bij zo'n bedrag is 10% het meest redelijk, anders gratis leggen / bezorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou nog een offerte aanvragen bij een ander bedrijf.
Ook al heb je duur tapijt uitgezocht is het niet echt goedkoop, om het voorzichtig uit te drukken...
14 jaar geleden
In mijn ervaring is het bij iedere winkel waar ze verkopers (niet een veredelde vakkenvuller) in dienst hebben mogelijk om iets af te dingen. Gebruikelijk of niet, waarom zou je een dief zijn van je portemonnee?
Zeker bij duurdere producten is er vaak best wat met de prijs te goochelen. Een beetje winkel zal er vast ook rekening mee houden. Als een klant het idee heeft dat hij minder hoeft te betalen is de kans groter dat die terug komt.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prijzen die worden gehanteerd,zijn er volgens mij al op ingesteld om een bepaald percentage omlaag te kunnen! Dus als je niet afdingt is dat extra winst. Dus altijd proberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk +
Het is jouw geld, dus pingelen met die handel. Iedere 50 euro is meegenomen. En ook vragen of er nog eventueel bijkomende kosten kunnen komen tijdens het leggen zodat je dit achteraf kan uitsluiten.

Maar zou ook bij andere bedrijven informeren, want ik zelf heb een aantal jaren geleden geen 1200 euro betaald voor onze 2 trappen. (maar kan me voorstellen dat dit ook ligt aan welke vloerbedekking is gekozen).

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, als je een beetje handig kan praten kan je altijd afdingen op veel produkten. Meubels, tabijt, gordijnen en kleding en schoenen. Gewoon oefenen hihi.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er beschadigingen aan zijn.
Dan kun je wel een korting aanvragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er van af waar je koopt. Hier in NL ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd ruimte in de marge.....ik zou het zeker proberen.

Zelf hou ik de volgende tactiek aan als de "onderhandelingen" een beetje vast lopen;
Wanneer u er niets af kunt doen, doet u er maar wat bij. (En dan bedoel ik niet de verpakking van het/de artikel(en))
Tot nu toe in alle gevallen succesvol geweest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je eventjes naar vraagt.
misschien krijg je wel een korting er op.