Ik wil de onderkant van een dun gordijn verzwaren. Hoe kan ik dit doen?

De stof weegt zo weinig dat het niet mooi hangt. Ik heb geen naaimachine!

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zit geen zoom aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
12.6K

Het beste antwoord

Je kan met de hand kleine gewichtjes aan de onderkant naaien.
Bv zware kralen.

Leuk en decoratief...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Dat zat ik nu net ook te denken. Goed idee.

Andere antwoorden (3)

Je kunt een loodveter in de zoom doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt van die plakstrips bij de hema of zeeman die gemaakt zijn om stof aan elkaar te plakken. Die worden meestal gebruikt voor broeken, maar t kan voor alles.
Dan vouw je 2cm om met die strip, strijk je het vast ( als dat gordijn daar tegenkan) en doe je er een lood veter in.
Je hebt dan zelf een zoom gemaakt.

Toegevoegd na 2 uur:
Je kunt ook magneetjes onderaan plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou er loodplakband op kunnen plakken....