Hoe komt dat als het regent de schoorsteen droog is?

Aan de binnenkant?
Of is dat een fout??

Haha

Dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.6K

Het beste antwoord

Omdat er een gek opzit die de regen en invallende wind tegenhoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, zo heet de draaiend kap op een schoorsteen, een gek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt een gek zit op de schoorsteen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lol, dat wist ik niet

Andere antwoorden (2)

De opening op het dag is als het goed is afgedekt zodat er geen regen in kan komen. De rook komt uit de zijkant van het dakje zodat het wel weg kan.

Toegevoegd na 16 seconden:
op het dak*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste schoorstenen hebben een deksel, bv een vlakke steen aan de bovenkant. Aan de zijkanten kan de rook erlangs. Zo wordt het grootste deel van de regen tegen gehouden.