Bestaan er ook een soort van binnenscreens die het zonlicht wat dimmen?

Geen gordijnen, jaloezieën, of rolgordijnen waarbij je in het donker zit en niet naar buiten kan kijken. Ik bedoel net zoiets als wat je buiten wel eens ziet dat je ze bij niet gebruik in een soort van (weggewerkte) behuizing kan rollen, en dus geen lelijke strepen of lichtverkleuringen krijgt, en ze makkelijk schoon te houden zijn. En waarbij dus tevens ook nog wat licht naar binnen komt en je zelf wel naar buiten kan kijken.

Ik wil geen buitenscreens want ik heb wel goede buitenzonwering, maar dan moet je bij wisselvallig weer aldoor naar buiten lopen om die dingen op en neer te draaien. Ik wil dus eigenlijk iets wat ik in huis simpel kan bedienen als het nodig is, maar wat niet zoveel ruimte voor de ramen in beslag neemt.

Toegevoegd na 17 minuten:
Adressen en links zijn ook welkom, maar dan wel graag in het Oosten van het land.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (3)

Ik heb in de keuken (waar ik enorme inkijk heb van de overkant) al jaren ROLGORDIJNEN van IKEA.

Ze waren heel goedkoop en de stof is best stevig maar wat betreft lichtdoorlatendheid een soort vitrage lijkt het wel.

Dus ik zit zeker niet in het donder maar de zon is gefilterd (en in mijn geval de inkijk ook)

Ik weet niet zeker of ze er nog zijn want zoals gezegd, ik heb ze al jaren, kleur gebroken wit

Ik kan er dus in principe door naar buiten kijken (als het buiten licht is) je ziet alles een beetje wazig dan
12 jaar geleden
Probeer eens de rieten rolgordijnen bij de Xenos. Komt zeer vriendelijk over en je kan gewoon door het riet naar buiten kijken, andersom echter niet. heb ze zelf bij de badkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je shutters die zijn bij de Gamma Hema verkrijgbaar.
Heb er zelf ook erg decoratief zie je nog niet zoveel.

Toegevoegd na 56 seconden:
Hiermee kun jezelf het licht filteren zoveel als je wil en hoe je wil.

Toegevoegd na 6 minuten:
EEn ander woord voor shutters is multi shade