Hoe kan ik een ruimte opsplitsen?

Ik wil graag een paar grote ruimtes in tweeën verdelen. Hoe kan ik dat aanpakken zonder daarvoor een aannemer in te schakelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.3K

Antwoorden (7)

Er zijn bij de gamma ruimtescheiders te koop.
Die worden dan met panelen vast gezet aan plafond en vloer.
Je kan ze in diverse uitvoeringen kopen

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze zijn te bekijken bij de afdeling waar ook de deuren en radiator panelen staan.
Weet helaas niet meer de naam.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel natuurlijk met staanders en panelen.
12 jaar geleden
Er zijn vele manieren om wanden te maken en veel daarvan zijn bij doe-het-zelf zaken te koop

als je er ook iets aan wilt ophangen is gipsbeton erg handig (soort bakstenen maar dan heel licht).

Alternatief is houten frame met schroten en dat heb je tegenwoordig ook van metaal als soort profeb systeem

ECHTER, als je eigenlijk 2 linkerhanden hebt ben je wel heel erg lang aan het prutsen en het is de vraag of je het goed krijgt.

En wil je er ook nog electra in leggen, wordt het gelijk WEER lastiger

Ipv een aannemer kun je ook eens een klusjesman of timmerman vragen.

Tot slot: als je ruimte niet hermetisch en tot het plafond dicht hoeft te worden kun je het ook met een kastenwand doen, heb je gelijk opberg mogelijkheden
12 jaar geleden
Simpel met gipsplaten en metalen wandprofielen, vond het moeilijk uit te leggen hoe te doen maar ik heb een mooie site gevonden met foto's en goede uitleg.

stukje tekst eruit,

Metalen profielen maken het monteren eenvoudig, de profielen moeten niet tot op de millimeter nauwkeurig worden gesneden en de verticale profielen klemmen gemakkelijk in de horizontale profielen. Bovendien zijn metalen profielen ideaal voor een verbeterde akoestische isolatie en zijn deze licht in gewicht waardoor de vloer nagenoeg niet extra belast wordt

Toegevoegd na 1 minuut:
ook nog een filmpje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt bij ikea van de grote vierkante boekenkasten zonder achterkant (verdeeld in blokken) die kun je plaatsen, zo heb je gelijk (archief)kasten of ruimte om leuke dingen in te zetten. Ze zijn niet goedkoop :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een muurtje op te trekken uit gasbetonblokken, of bijvoorbeeld gipsplaten tegen een houten raamwerk. Eventueel stuccen, behangetje er op, latje erlangs, klaar.
Dat zijn vrij eenvoudige doe-het-zelf-klusjes waar je beslist geen aannemer of bouwvergunning voor nodig hebt.

Een extra deur maken (wat dan natuurlijk wel moet) is meer voor de gevorderde doe-het-zelver, want dat moet dan meestal in een bestaande en vaak ook dragende muur. (Of je moet een deur maken in het tussenmuurtje, maar dat zal in de regel niet de eerste optie zijn). Daarvoor kun je inderdaad beter een zeer ervaren klusser of - als je die in eigen kring niet hebt - een aannemer inschakelen. Alleen zo'n deurtje echter zal je de kop niet kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamerschermen neerzetten of doorzichtige gordijnen ophangen. Je kunt ook een gedeelte van de vloer ophogen en , planten en kleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kamerscherm of paneel gordijnen