Donzen dekbed of wollen dekbed kopen?

Is dons beter voor ventilatie? of schapenwol? en de kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weet dat ganzen zwaar te lijden hebben onder het levend plukken (dierenmishandeling) laat je die dekbedden hopelijk in de winkel.
Rieneke1
12 jaar geleden
idd bartjes, goed dat je dit onnodige dierenleed onder de aandacht brengt.

Antwoorden (3)

Niets is beter.

Het is puur een persoonlijke voorkeur.
Behalve dons of wol zijn er ook katoenen dekbedden.
Die vind ik persoonlijk het fijnste.
En die kan je zelf wassen.

Die keuze kan je maken als je er meer van weet.

http://www.beddenspeciaalzaak.nl/assortiment/dekbedden/

http://www.perfectslapen.nl/Dekbedden.html

Toegevoegd na 44 seconden:
Oooh:
Vraag is ook al eens gesteld:

http://www.goeievraag.nl/vraag/dekbed-kopen.104610
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel dons als wol isoleren warmte, en kunnen toch goed transpiratievocht opnemen. Persoonlijk prefereer ik een donzen dekbed. Dat is wat lichter en als je bezweet bent wil je toch een beetje ''los'' liggen. Verschillende sites geven goede informatie over (donzen) dekbedden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ze allebei, en hou het meest van dons. Ik vind het heerlijk om eronder te liggen.
Mijn wollen dekbed vind ik veel zwaarder, en het past zich ook minder makkelijk aan de contouren van mijn lichaam aan.
Maar zoals het andere antwoord reeds vermeldt: veel hangt inderdaad af van je persoonlijk voorkeur. Als de factor dierenwelzijn ook een rol speelt, is wol natuurlijk de meest evidente keuze...