Heeft iemand een laminaatvloer waarvan de naden gelijmd zijn en die (mogelijk daardoor) niet kraakt?

Winkeliers geven geen afdoende oplossingen maar de naden lijmen wordt niet genoemd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
2.1K

Antwoorden (2)

Naden lijmen zou ik niet doen, wat je wel kan proberen is aan de zijkanten de ruimte met de muur proberen op te vullen met een paar blokjes om overmatige beweging van je vloer tegen te gaan, kraken = beweging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ondervloer is ook heel belangrijk
het ligtvooral aan de ondervloer. Zorg dat de vloer egaal is, desnoods egaliseer je de vloer, en leg er goede kwaliteit ondervloer onder. Wanneer een laminaatvloer kraakt dan is ie te strak of juist te los gelegd. Of er heeft vocht in de vloer gezeten.
Verlijmen heeft geen zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Ren7,
Ik snap wat je bedoeld. Het verlijmen is alleen niet de regel dat het niet kraakt. De klikvloeren van tegenwoordig zitten zo goed in elkaar dat het daar niet aan kan liggen. Heb je de vloer wel in verband gelegd? ( lijkt me wel hahah)
Vroeger verlijmde ze de vloerdelen wel, klopt. Maar toen was er de kliktechniek nog niet die het hele deel stevig bij elkaar hield. En zodat het vocht niet zo snel in het laminaat trok wanneer je ging dweilen.
Wanneer de kopse kanten iets "bol" staan, zit er vocht in. Als dat bij jou ook zo is, kan dat de reden van 't kraken zijn.
Ik heb er idd ervaring mee. Ik hou van klussen!! hahah