Is laagpolige vloerbedekking een goede ondervloer voor laminaat?

Ik wil laminaat leggen en heb nu laagpolige vloerbedekking. Kan ik deze vloerbedekking als ondervloer gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
12.8K

Het beste antwoord

Dat vroegen wij ons ook af toen we op de slaapkamers laminaat wilden leggen. We hebben besloten het gewoon op de vaste vloerbedekking te leggen. Alternatief was om alles eruit te trekken en er groene platen of folie onder te leggen. Dat vonden we eigenlijk te gek en daarom besloten het laminaat erop te leggen. Na 5 jaar nog geen problemen hoor. Geen kieren en naden of stofnesten. Het is daarentegen dempend en isolerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (6)

Het heeft teveel vering waardoor als je er overloopt de naden van het laminaat los kunnen komen

Toegevoegd na 3 minuten:
Realiseer je dat als het vloerbedekking er al een aantal jaar in ligt je laminaat gaat leggen op een stofnest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier is een forum die erover gaat
http://forum.fok.nl/topic/1332925

Toegevoegd na 25 seconden:
wat erover gaat bedoel ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het laminaat lijmt kan dat zeker, is geluid dempend en isolerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Lijmen op dat tapijt? Dat lijkt me nou geen goed idee...
Kan uitstekend. De laminaatman waar wij het hebben gekocht legt er altijd dunne vloerbedekking onder. Het dempt en isoleert beter dan folie. Het ligt er hier prima in en is niet gaan werken o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt het vaak afgeraden. In vloerbedekking zit vaak veel vuil en stof wat weer kan gaan rotten en/of stinken wanneer het onder het laminaat ligt omdat het dan weinig tot niet kan ademen zeg maar. Dus ik zou het niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan gewoon, laminaat is vaak gewoon kunststof en zal niet zo snel ergens op reageren, het is enorm sterk spul.