Een half aspirientje (= acetylsalicylzuur) in de vaas toevoegen om bacteriegroei af te remmen.
Ook een beetje bleekwater (weinig) remt de bacteries af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Voed de bloemen goed (soms krijg je er een zakje bij, van de bloemenwinkel waar je het hebt gekocht). Geef ze ook geregeld nieuw vers water!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed schuin afsnijden,vlak voordat je ze in het water zet. Ook als je ze net bij de bloemist hebt gehaald.
Niet bij fruit in de buurt zetten, dat kan de levensduur van sommige bloemen ook verkorten.
Snijbloemvoedsel geven
anneliez
12 jaar geleden
Door verse bloemen te kopen en het water proper te houden, daarom dat ze die zakjes meegegeven om in het water te doen.
Regelmatig verversen van het water!
Warmte doet je bloemen ook sneller verslensen.
Fris zetten doen ze juist langer houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook niet onbelangrijk is, is een schone vaas (goed naspoelen met schoon water na het afwassen), en je bloemen niet op de tocht zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook extra voeding kopen bij de bloemist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je weet hoeveel water de bloemen nodig hebben en geef ze dat - sommige bloemen moeten ruim in het water staan, anderen kun je maar beter in een klein laagje water zetten.
Altijd een stukje van de steel schuin afsnijden met een scherp, schoon mes, en de bloemen dan in een schone vaas in lauw water zetten (dat nemen ze het snelste op, en dat is wel handig na het verhuizen van de winkel naar jouw huis). Voeg wat snijbloemenvoedsel toe.
Zorg dat er geen blad onder water komt of erin hangt (afsnijden dus).
Zet de bloemen een beetje ruim, anders kunnen ze gaan schimmelen.
Liefst elke paar dagen het water verversen.
Zet een boeket liever niet in een metalen vaas (als je dat toch doet, voeg dan geen snijbloemenvoedsel toe, dat is zuur en beschadigt je vaas).
Echte 'slurpers' zoals tulpen zet ik altijd eerst nog in het folie in een vaas met een laag water, zodat ze zich vol kunnen zuigen, pas daarna schik ik ze in een vaas met een beetje water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bekend bent met reiki kun je ze ook iedere dag even reiki geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg een eurocent onder in de vaas.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een koperen stuiver als je hem nog hebt is nog beter.
Snij iedere dag een klein stukje van de stengel schuin eraf met een scherp mesje.
Of speciaal bloemenschaartje.
12 jaar geleden
schuin afsnijden en suiker bij doen