Kan je behangen over kurk?

Op de kamer van mijn dochter is door de vorige bewoners kurk tegen de muur geplaatst kan je hier overheen behangen?
En wij hebben geen ervaring met behangen heeft iemand tips?

Wij willen het graag zelf doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
10.7K

Antwoorden (5)

Het kan wel, maar je zult wel dik (zwaar) papier moeten gebruiken. Het best kun je je laten informeren door een vakman, dus schilderswinkel.
12 jaar geleden
Je zou vliesbehang kunnen gebruiken, dat is speciaal voor oneffen muren. Je kunt dan het beste bij de bouwmarkt informeren wat voor behanglijm je moet gebruiken. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/behangen/

Hier een goede uitleg hoe je moet behangen.

Je moet eerst de kurkwand goed insmeren met voorstrijkmiddel en dit laten drogen. Dan kan je hem eerst met grondpapier beplakken dit is dun papier dat de wand glad maakt of je behangt direct met glasvezelbehang.
Dit moet je goed dik insmeren ,zonder klodders,( want die blijf je anders zien) maar wel dik zodat je het bij aanbrengen op de muur nog kan schuiven. Dan goed gladstrijken. Doe je het nl. te dun dan plakt het niet goed en laat los zonder grondpapier.
12 jaar geleden
Ja, dat kan, eerst de muur glad maken, dan het behang op maat knippen, kijk goed op de verpakking hoe veel overlengte je moet nemen bij motief behang, breng het behang stotend aan, dus niet overlappend. Neem er de tijd voor, vooral de hoeken zijn lastig.
En begin met een loodlijn op de muur te zetten, met een waterpas.Dan zit je eerste baan recht en gaat de rest ook vanzelf recht, doe dit op alle 4 de muren.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kurk zal verwijderd moeten worden daar het niet verstandig is om er over te behangen.De meeste kurksoorten bevatten namelijk teer en dit kan makkelijk door het vocht van de lijm oplossen en door het behang trekken met bruine vlekken als gevolg.