Wat is de beste manier om een man ergens van te overtuigen?

Ik heb op dit moment hebben mijn vriend en ik een lat-relatie. Misschien dat we over een tijd samen willen wonen, maar het liefst zou ik willen dat er in zijn huis wat dingen ook zouden veranderen kwa interieur en kleuren etc. Of...maar dat betwijfel ik samen een nieuw huis kopen. Dit laatste hoeft niet perse voor mij , maar wat invloed van mij in het bestaande huis zou ik wel willen.
Hoe kan ik hem hiervan overtuigen, aangezien het een man is die altijd erg gehecht is aan de dingen zoals ze ( al jaren) zijn en ook zeker wanneer spullen nog goed zijn ziet hij geen nut in vernieuwingen. Hij hecht namelijk totaal geen waarde daaraan. Maar anderzijds wil ik ook niet overkomen als een 'zeur'vrouw die haar zinnetje wil doordrijven. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
4K

Het beste antwoord

overtuigen gaat niet werken ben ik bang, gewoon praten lijkt me de oplossing.

het lijkt mij de bedoeling daar jij OOK je draai kan vinden en het huis, en een persoonlijk tintje kan daar heel goed bij helpen (anders heb je zo'n 'visite' gevoel)

de hele boel hoeft toch ook niet op de schop? :)
wat schuiven met een kastje, en stoelen kan al anders zijn. wat gekleurde kaarsen op tafel, wat hebbedingen hier en daar, andere kussentjes op de bank, wat andere bloempotjes of plantjes, een kleed op de vloer of bankt.... etc.

kleine dingetjes waarvan je vriend niet op tilt gaat slaan (nee lieverd, er gáát niets naar de kringloop!!) maar toch genoeg dingetjes zodat ook jij je thuis kan voelen.

en weet (ssssst...) als je er een maal een tijdje zit zal er ooit toch een keer een roller over de muur moeten lijkt mij (hier zo'n beetje elk jaar een andere kleur, krijg er mensen geen gek gewoon!) mannen kunnen zich vreselijk hechten aan dingen, maar ze lopen ook gerust weken achter elkaar langs een nieuwe lamp voor het hen opvalt bijvoorbeeld ; )

probeer een compromis te sluiten. een kastje of tafeltje hoeft bv niet weg, maar een likje verf zal misschien wel kunnen.

mijn ervaring... mannen zijn NIET voor veranderingen, maar áls de verandering er is dan ze zijn er aan gewent kunnen ze dát weer niet loslaten.....zucht
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan een start zijn "kleine dingetjes waarvan je vriend niet op tilt gaat slaan". De grote dingen komen later wel, als het vrouwtje wat gesetteld is :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, pciesss!!! (erg he?) :))

Andere antwoorden (6)

Als je gaat samenwonen in een huis waar hij al jaren op zichzelf woont is het niet meer dan redelijk dat je de boel wat opfrist.

Het wordt dan het huis van jullie samen en niet zijn huis waar jij toevallig ook in woont. Jullie moeten samen beslissingen nemen zodat jij daar ook prettig woont. Over zulke dingen moet je het kunnen hebben in een goede relatie, elkaar begrijpen dat jij je ook prettig wil voelen met jouw spulletjes en niet alleen zijn spullen.

Compromissen sluiten heet dat en gewoon alle communicatiekanalen open houden.

Lijkt me niet meer dan redelijk, zodat jij je daar ook thuis gaat voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat de beste manier is om jouw man aan te pakken, want ik ken de man niet.

Maar een ding moet duidelijk zijn, zowel voor jouzelf als voor hem:
als jullie gaan samenwonen, dan moet jullie huis
ook het huis van jullie SAMEN zijn.

Zowel financieel als qua inrichting zal er het een en ander moeten veranderen.
Trek niet zomaar bij hem in, in zijn huis.
Dat gaat niet werken.

Het gaat er dan niet om dat de dingen nog goed zijn,
maar of jij je daarbij THUIS kan voelen.

En dan zal hij soms moeten kiezen tussen spullen waar hij aan gewend en aan gehecht is, of het samenwonen met jou.
Als hij er totaal geen waarde aan hecht, aan nieuwe of andere dingen, dan zou dat voor hem ook niet moeten uitmaken.

Het hoeft allemaal niet duur te worden.
Jij hebt toch ook jouw spullen?
Die ga je toch niet allemaal weg doen?
Het moet een combinatie worden.

Wil hij dat perse niet, dan wil hij niet samenwonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hem misschien overtuigen met alvast beginnen te zeggen wat je niét wil veranderen. Vraag hem dan om enkele dingen op te noemen die hij zeker niet kwijt wil of waar hij het meeste waarde aan hecht. Daarna kan jij komen met jouw suggesties wat jij graag zou veranderen en/of opfrissen.
Ik heb het zelf meegemaakt en het beste is om bij iedere verandering uitgebreid met elkaar te praten. Wat wil jij, wat wil jij absoluut niet, en omgekeerd. Door te praten kom je dan wel tot een oplossing die voor jullie beiden aanvaardbaar is. En het hoeft ook niet allemaal ineens te gebeuren. Als je enkele maanden bij hem woont, kan je immers nog altijd wat aanpassingen doen, heel subtiel, daar zijn we toch vrouwen voor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen dat in een gesprek ook zaken als voorkeur van meubels, kleur en zaken waar je echt een hekel aan hebt aan bod komen. Samen één van de woningen opknappen, aanpassen kan ook heel leuk zijn om te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon eerlijk zeggen en vragen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door de situatie om te draaien ,

bedoel hiermee praat er met hem over hoe het voor hem zou zijn wanneer hij bijv bij jouw in ging wonen ..

Dan zal hij het van een andere kant gaan bekijken alshet goed is en frist er mogelijk iets op , doordat hij er over na denkt .

soms werkt dat het beste voor een man .omdat ze het gewoon niet zien , of er mee bezig zijn .
(is niet kritisch bedoeld )))

Als ik iets veranderen wil andere kleurtje op de wand of iets anders vh raam . tja zo gaat dat .

Begin ik al op tijd te zeuren lees aankondigen, het duurt wel even maar het werkt wel .;-))

succes.
.