Wat is de beste manier om een man ergens van te overtuigen?

Ik heb op dit moment hebben mijn vriend en ik een lat-relatie. Misschien dat we over een tijd samen willen wonen, maar het liefst zou ik willen dat er in zijn huis wat dingen ook zouden veranderen kwa interieur en kleuren etc. Of...maar dat betwijfel ik samen een nieuw huis kopen. Dit laatste hoeft niet perse voor mij , maar wat invloed van mij in het bestaande huis zou ik wel willen.
Hoe kan ik hem hiervan overtuigen, aangezien het een man is die altijd erg gehecht is aan de dingen zoals ze ( al jaren) zijn en ook zeker wanneer spullen nog goed zijn ziet hij geen nut in vernieuwingen. Hij hecht namelijk totaal geen waarde daaraan. Maar anderzijds wil ik ook niet overkomen als een 'zeur'vrouw die haar zinnetje wil doordrijven. Hoe los ik dit op?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je gaat samenwonen in een huis waar hij al jaren op zichzelf woont is het niet meer dan redelijk dat je de boel wat opfrist. Het wordt dan het huis van jullie samen en niet zijn huis waar jij toevallig ook in woont. Jullie moeten samen beslissingen nemen zodat jij daar ook prettig woont. Over zulke dingen moet je het kunnen hebben in een goede relatie, elkaar begrijpen dat jij je ook prettig wil voelen met jouw spulletjes en niet alleen zijn spullen. Compromissen sluiten heet dat en gewoon alle communicatiekanalen open houden. Lijkt me niet meer dan redelijk, zodat jij je daar ook thuis gaat voelen.

door de situatie om te draaien , bedoel hiermee praat er met hem over hoe het voor hem zou zijn wanneer hij bijv bij jouw in ging wonen .. Dan zal hij het van een andere kant gaan bekijken alshet goed is en frist er mogelijk iets op , doordat hij er over na denkt . soms werkt dat het beste voor een man .omdat ze het gewoon niet zien , of er mee bezig zijn . (is niet kritisch bedoeld ))) Als ik iets veranderen wil andere kleurtje op de wand of iets anders vh raam . tja zo gaat dat . Begin ik al op tijd te zeuren lees aankondigen, het duurt wel even maar het werkt wel .;-)) succes. .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100