Hoe heet een raambedekking die je van de vensterbank omhoog optrekt?

Ik bedoel het tegenovergestelde van Luxaflex. Luxaflex ontrol je naar beneden... de jalouzie die ik bedoel trek je van de vensterbank af omhoog, zodat je bovenaan licht over hebt, en onderaan geen inkijk.

Ik kan alleen niet ontdekken hoe ze heten, zodat ik ze online kan zoeken... ik vind voortdurend allerlei jalouzieen en luxaflexen en rieten rolgordijnen.... maar ik bedoel echt één die je van onderaf omhoog kan trekken.

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1.7K

Het beste antwoord

Het systeem heet "bottom-up". Het is niet een apart soort zonwering, maar veel zonweringen, waaronder ook Luxaflex, zijn in een Top-Down (van boven naar beneden) of Bottom-Up (van onder naar boven) -uitvoering verkrijgbaar.

Toegevoegd na 26 seconden:
Overigens is Luxaflex een merknaam, niet een soortnaam.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is zeker een mooi antwoord een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje! En dan voor het verhaal van de Luxaflex. Dit zijn gewoon horizontale lamellen. En Luxaflex alleen de merknaam. ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Ze heten volmondig Top Down / Bottom Up Plissé Shades.

Ze zijn er alleen in Plissé uitvoering en dus niet verkrijgbaar in Luxaflex uitvoering (met de horizontale lamellen) en dat heeft voornamelijk te maken met gewicht voor zover ik weet.

Je kunt ze aanschaffen bij de betere zonwering handel maar de Hema heeft ze ook en daar zijn ze een stuk betaalbaarder.

Ik heb ze zelf al 5 jaar hangen en ben er zeer tevreden over. Ik had eerst mijn twijfels over de levensduur maar ben daar inmiddels ruimschoots in gerustgesteld.
Het grote voordeel is dat je voldoende licht naar binnen kunt laten en ook de lucht kunt bewonderen zonder al te veel inkijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp de min niet, van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
bamibal
12 jaar geleden
+ !