welke kleur behang past het bes bij een wit geverfde stenen muur ?

Toegevoegd na 5 minuten:
Goedemiddag,

Sinds kort is onze stenen muur wit (cremig)geverfd (ral 9001).
We hebben licht eiken grenen meubels en ook een licht eiken houten vloer.
De muur met behang wat grenst aan de witte stenen muur is nu een zandkleur en past nu niet meer bij de muur.
Ook hebben we een donkerblauwe hoekbank.
We hebben de muren lichter laten schilderen omdat we het een donker geheel worden.
Nu hebben we helaas het probleem dat we de sfeer missen en dit graag in een nieuwe kleur behang willen terugzien.
Zelf dachten we aan misschien een terra kleur, donkerrood of licht/donker groen.

Heeft iemand nog een tip voor ons ?

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
1K

Antwoorden (4)

elke kleur past bij wit.
het is maar wat jij mooi vind en wat voor sfeer jij wilt creëren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht grijsblauw zou wel staan met de lichte vloer en de blauwe bank..en anders een beige kleur,die past eigenlijk overal bij..succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke kleur die jullie aanspreekt.
Roodtinten geven wat meer warmte, groen maakt het koeler.
Je zou het kunnen testen met bijvoorbeeld een lap stof (zo'n fleecedeken bijvoorbeeld, die zijn niet zo duur, of een laken). Overeind houden bij de muur die je wilt schilderen, en kijken wat het effect ongeveer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt iets in de kleur van je bank en vloer meenemen naar een behangwinkel of bouwmarkt. En dan kijken wat er mooi bij je bestaande kleuren past.
Als het om 1 muur gaat en je wilt graag sfeer brengen dmv behang is het leuk om een 'sprekend' behang te kiezen.
Je hebt tegenwoordig heel veel mooi behang, in allerlei patronen (ook heel rustig). Hiermee kun je je huis enorm 'opleuken'!

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, jullie willen verven... Niet goed gelezen. Je kunt met bank- en vloer-kleur in de hand ook een hele mooie kleur verf uitkiezen natuurlijk.