Hoe lang gaat een matras gemiddeld mee? Heb nu een pullman boxspring van 12 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
5.7K
Pieter2011
12 jaar geleden
Zoals al gezegd: dat is per matras(merk) verschillend. Ikea geeft zelfs standaard 25 jaar garantie op al zijn matrassen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/bedroom/10609/tab/kwaliteit/

Antwoorden (5)

Hoe lang gaat een matras mee?

Een slaapsysteem gaat ongeveer 10 jaar mee. Dit komt overeen met ongeveer 30.000 slaapuren. Deze gegevens zijn op basis van een verantwoorde slaapcombinatie en op basis van het juiste onderhoud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is heel erg afhankelijk van de kwaliteit van je matras. Het kan wel oplopen tot 10 à 12 jaar, dus de jouwe is wel toe aan vervanging. Een kwalitatief mindere kan al veel sneller slecht worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zo lang als jij het nog prettig vind om er op te liggen
en als je goed slaapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij kregen laats het advies in de beddenspeciaalzaak om elke 5 jaar een nieuw matras aan te schaffen.Nu willen zij natuurlijk erg graag verkopen.
Als je het matras regelmatig lucht en afstoft en je ligt er nog lekker op zou ik er gewoon op blijven liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig wordt gezegd dat je een matras na 10 jaar moet vervangen. Dit mede omdat er dan teveel "ongedierte" in zit en dit niet gezond is. We hebben immers heel veel beestjes in ons beddengoed en onze matras zitten. Maar de kwaliteit van de matras speelt zeker ook een rol evenals het onderhoud. Je moet een matras regelmatig lange tijd luchten, hem meerdere keren per jaar omkeren en hem ook regelmatig aan beide kanten stofzuigen.

Toegevoegd na 36 seconden:
Ik denk dat je nu toch wel naar een nieuw matras uit moet gaan kijken.