Een goed stevig en hoog hoofdkussen is volgens mij niet te krijgen. Het lijkt wel of 95% van de slapers graag op een soort slappe vaatdoek wil slapen. Als je een nieuw kussen koopt dan lijkt het heel wat, maar na een week is het alweer een hoopje ellende.
20 jaar is wel erg oud hoor. Hoewel je van die "ziektekiemen" vast niet ziek zult worden, en zeker niet dood zult gaan, is fris natuurlijk wel iets anders. ;-)
Voor een paar Euro heb je bij IKEA een nieuw kussen. Daar kun je een maand lekker op slapen, maar dan is het ook weer slappe boel, en dan wordt het tijd om de hele zaak wat aan te passen. Koop bij Blokker een kussenvulling (1 of 2 Euro), en prop die erbij. Als het past, kun je er zelfs 2 bij proppen.
Het is een vreselijk gepruts en gefriemel, om dat netjes in je sloop te krijgen, en daar ben je wel een kwartiertje mee bezig, maar je krijgt er wel wat voor terug. Je maakt je kussen net zo stevig en hoog als je zelf wilt. Na verloop van tijd verslapt dat ook allemaal weer, maar dat duurt veel langer…...misschien wel een jaar, en dan koop je gewoon weer een nieuwe kussenvulling of ren je weer even naar IKEA.
Ik volg overigens met grote belangstelling andere antwoorden, want ik herken je probleem helemaal. Er gaat niets boven een lekker hoog en stevig hoofdkussen! ;-)