Kun je boven een houtkachel een schilderij hangen met een glazen lijst?

Wij gaan verhuizen en er is een houtkachel die in de muur bevestigd is.
Een kachel met glazen deuren ervoor.
Nu vraag ik me af of ik hier een schilderij boven kan hangen.
Wordt de muur erg warm of te heet?
Of wordt alleen de binnenkant van de muur heet.
Of geen van beidde?
Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen.

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
4.6K

Antwoorden (4)

Ik zou het niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een kachel is die in gebouwt is dan wordt de muur niet zo heet dat valt erg mee maar als je zoals ik een houtkachel voor de muur heb staan wordt het een stuk warmer maar ook dan nog niet echt heet dus je kan hem er wel neer hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan prima hoor, denk maar eens aan een schoorsteenmantel, daar hangen en zetten mensen hun mooiste pronkstukken neer, dus dat gaat wel goed komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de kachel IN de muur is bevestigd en er zit glas voor, dan wordt de muur erboven niet heet. Als het een nieuwbouwhuis (jaren 90 en later) is, zit de haard vaak aangesloten op een goed geisoleerde afvoerpijp.
Ook bij een traditioneel rookkanaal is er voldoende isolatie aanwezig.