Hoe kan het dat het brand alarm afgaat in onze woonkamer?

ook vandaag was het weer raak, begint dat ding te loeien terwijl er nieuwe batterijen inzitten, dus even wapperen met een theedoek eronder en dan gaat die weer uit .
Nog geen 15 min later doet die het weer , ik snap er niks van. ik ben helemaal niet aan het koken , er brand geen kaarsje geen tosti apparaat gewoon helemaal niks staat aan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 a 5 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er kan ook een spin in zitten misschien

Antwoorden (3)

Ga terug naar de winkel en ruil 'm om. Misschien wel een 'maandagochtend' exemplaar......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan het apparaat kapot zijn.
Maar vaker komt dit door te goedkope batterijen of oplaadbare batterijen.

Goedkope batterijen geven net niet genoeg continue spanning voor de meeste rookmelders.

Oplaadbare batterijen geven minder spanning dan 9 v. voor de meeste apparaten maak dat niet uit maar voor rookmelders wel.

Gebruik daarom batterijen die minimaal alkaline zijn. en van een beter merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeteenheid in de rookmelder kan aangeslagen zijn waardoor hij valse meldingen geeft. Een nieuwe kopen is dan de beste oplossing. Dan vraag ik voor de zekerheid of het niet een dubbele melder is, ook voor koolmonooxide. Als het er wel zo een is moet je je afvragen of hij niet met een reden afgaat en je de brandweer moet bellen voor een meting. Succes ermee