Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn in armere landen de muren binnen vaak mintgroen geschilderd? waarom geen andere kleur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
972
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk maar eens op tv daar zie je vaak groene muren is ziekenhuizen, kindertehuizen en scholen. Ik verzin dit niet hoor, het is echt waar.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
je hebt nog gelijk ook!
ik dacht altijd dat dat vanwege de islam was

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Licht, klimaat, en omgevingsfactoren bepalen buiten de standaard kleuren die er toe doen, "Hollands Delfts Blauw" kom je ook tegen in Griekenland (waar familie woont van me in Athene en op Corfu) En in Frankrijk waar ook familie woont zie je het absoluut niet... Mint groen is fris, geeft hoop klaarblijkelijk? Wit is vergankelijker dan mint groen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Groen is de kleur van dollars $_$
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- van mij omdat: Dit vind ik een een flauw antwoord en vast niet waar, of heb je een goede bron die dit onderbouwd?
Of een lichte kleur blauw...
Die kleuren doen koel aan en vaak is het in zulke landen behoorlijk warm. Daarnaast is het minder besmettelijk dan wit (zeker met oranjekleurige aarde).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groen is de kleur van de hoop en van vernieuwing.

Groen benadrukt de start van iets en helpt ook om veranderingen door te voeren.

Groen schenkt genezing en innerlijke vrede.

Groen bevorderd rust en symboliseert verbondenheid
met de natuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt mij erg aannemelijk aangezien deze mensen uit die culturen erg dicht bij de basis en natuur staan.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding