Hoe maak ik mijn houten (parket) en laminaat vloer minder glad?

Ik heb ik mijn woonkamer een houden parket vloer liggen en in de gang en de hal laminaat.
Nu mijn hond ouder word,en wat last van haar gewrichten krijgt ondervind ze steeds vaker hinder van de gladde vloeren hier in huis.

Nu kan ik overal wel kleedjes neerleggen,maar is er ook een andere optie om de vloeren wat minder glad (ofwel stroever) te maken?

Wie geeft mij tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Interieur
38.7K

Het beste antwoord

HG parket beschermfilm zonder glans (p.e. polish zonder glans)

HG parket beschermfilm zonder glans (p.e. polish zonder glans) (HG product 52) is een zeer eenvoudig aan te brengen, vloeibare, polymeer emulsie die na droging een matte en flinterdunne, maar uiterst sterke, beschermfilm vormt. Hierdoor wordt de laklaag van het parket beschermd tegen slijtage, krassen en andere beschadigingen. Deze beschermfilm geeft daarnaast ook een anti-slip effect. De fles enige malen omkeren en vervolgens de vloeistof onverdund en in de richting van de houtnerf aanbrengen met behulp van een wasverdeler. Vervolgens laten drogen, waarna eventueel een tweede laag in dezelfde richting op de eerste laag kan worden aangebracht 1 liter is geschikt voor ongeveer 40 m² per laag.

Toegevoegd na 2 minuten:
deze gebruik ik ook voer onze eikenvloer en met sokken aan vernemen we idd dat het stroef is. Of dat voor hondenpootjes ook werkt.......ik ga er wel van uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Door de vloer grof te schuren maar daar zal hij niet mooier op worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het bedrijf in onderstaande link kan er een coating op aan brengen zodat hij minder glad wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx
Ik ben bang dat je je vloeren niet minder glad kunt maken, de enige oplossing die ik kan aandragen is de aanschaf van een vloerkleed. Helaas.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mogelijk dat er voor parket een oplossing is, maar laminaat laat zich niet schuren of anderzijds bewerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vééél goedkoper en vééél minder gedoe is Paw Wax op de voetzolen van je hond smeren.
Blijft hij prima op de been.
Mijn ex-collega's van de hondenbrigade (politie) gebruiken het voor hun honden die soms op gladde vloeren moeten speuren.
Succes ermee !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op de dansschool gooien ze wel eens cola over de vloer, zodat de dansers niet uitglijden!

Veel schoonmaakproducten voor de vloer hebben wel iets het effect van het stroever maken van de vloer. Zeker niet een product gebruiken waarop staat, extra glans!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is misschien vreemd maar trek je hond babysokjes aan met anti slip je vloer blijft netjes en de hond heeft geen last van de vloer en kan goed vooruit