Er komt bruin poeder uit een stopcontact, wat kan dat zijn?

Zie foto in link.

https://www.dropbox.com/s/u9mgn40wqouoj0h/IMG-20170610-WA0003.jpg?dl=0

P.S. moderators, ik heb geen idee in welke categorie dit thuis hoort. Vandaar dat ik hem in "overige" geplaatst heb.

6 jaar geleden
in: Interieur
2.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat apart! Weet je zeker dat het er UIT komt? Het lijkt wel aarde.. maar bij mij thuis zien de 'geaarde stopcontacten' er anders uit.. (sorry, flauw..) Is dit sinds kort? Of zie je al tijden steeds opnieuw dit spul eruit komen, dat het er opnieuw zit een tijdje nadat je het schoon hebt gemaakt?
Utrecht
6 jaar geleden
Wat zie je als het kunststof plaatje losmaakt? (wat zit erachter). Wel eerst de stroom eraf halen!
Z512099
6 jaar geleden
Gruis van oude bezetting...?
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ja raar he?
Het is trouwens niet bij mij thuis. Mijn nichtje stuurde mij die foto net via WhatsApp. Ik moest ook aan aarde (als in grond) denken. Dus ik weet niet of ze het al schoon heeft gemaakt en wat er achter de opdekplaat te zien is. Het lijkt uit het stekker gat rechts boven te komen.
TurfGraver
6 jaar geleden
Last van muizen of mieren?
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Muizen heeft ze gehad. Misschien zijn ze weer terug. Mieren weet ik niet. Daar heeft ze er wel veel van in de achtertuin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk ook aan aarde / zand.
Kapje eraf, gewoon die twee schroefjes los draaien. (een schroef zie je net niet)
Met de stroom eraf, dan de stofzuiger erop. Alleen zwaartekracht verklaart dit niet, links van het gat zit ook wat, ik zou bijna denken dat iemand er zand in heeft proberen te stoppen. (kleine kinderen?)
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Nee ze woont alleen en geen kinderen geweest. Het is het stopcontact boven het aanrecht. Echt raar.
Inekez1
6 jaar geleden
Het lijkt of er een bij is geweest die heeft geprobeerd het gaatje als holletje te gebruiken om een eitje te leggen en 'dicht te metselen'. Of dat is daadwerkelijk gebeurd en de jonge bij is er uitgekropen, waarbij het zand los is geraakt. Ik heb dit meegemaakt met stopcontacten in de garage. Maar bij een stopcontact boven het aanrecht zou je denken dat het wel opvalt als er tijdenlang een dichtgemetseld gaatje zit. Of was het stopcontact aan het zicht onttrokken door een dienblad, koffieapparaat o.i.d.?

Antwoorden (2)

Dit ziet er uit als boorgruis, dus gruis dat is ontstaan door het boren van een gat in de muur.
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Er is alleen geen gat geboord. En je kunt zien dat het gruis uit 1 van de gaten van het stopcontact zelf komt. En die is niet van de muur geweest
Roest lijkt me.