vragen kan altijd, je bent niks verplicht
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niet doen...... boter bij de vis, gaat hij failliet ben je het kwijt. ik betaal nooit vooruit zoek dan wel een ander.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat hij kan doen wat hij wilt...maar ik zou even heeeel goed alles op papier laten zetten voor je iets betaalt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat er voorwaarden bij het koopcontract zitten. Even goed doorlezen, het bekende kleine lettertjeswerk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je bent volgens mij maximaal verplicht tot 15 procent aanbetaling. honderd procent mag je zeker weigeren.

Misschien een ander keukenleverancier bellen om te vragen wat 'normaal' is. Volgens mij dus 15 procent. En ze mogen niet zo veel vragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp moet je het hele bedrag vooraf betalen?

Nee dat mag niet en zou ik ook niet accepteren!

Wat als de keuken niet voldoet?
Gewoon niet doen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Betaal je vooraf ook de kapper? Nee, toch... eerst de dienst/product leveren en dan pas betalen.
Een aanbetaling als zekerheidsstelling voor de leverancier is wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bent nergens toe verplicht ook niet tot 15%, hij mag vragen wat hij wil maar jij beslist of je een aanbetaling doet of niet.
Als hij aan mij een aanbetaling vraagt van 100% heb ik daar wel vragen bij want dat is niet normaal. En er zijn meerdere keukenspecialisten hé dus ga naar een ander dan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nooit meer dan 25 % aanbetaling doen.

100% is het complete bedrag meestal peren die lui 'm dan omdat ze hun zakgeld binnen hebben.. dus deze leverancier niet aannemen. ga op zoek naar een ander, is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet even vragen naar de koopvoorwaarden en dan beslissen. Maar niet gelijk beslissen, eerst navraag doen bij andere winkels.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Hat;

Aanbetalingen zijn dan misschien gebruikelijk, maar zeker niet (wettelijk) verplicht, je zet immers een handtekening onder een contract als je een keuken bestelt. Je geeft de bakker toch ook nu geen geld voor het brood van volgende week? Als je al aanbetaalt, dan zeker nooit meer dan 10% neertellen, bij duurdere keukens zelfs veel minder. Gaan ze daar niet mee accoord, zoek dan een andere leverancier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vragen staat vrij maar gepast antwoorden ook. Niet doen! Al eerder kwamen percentages van 15 tot 25 voorbij en die zijn ook te doen gebruikelijk. Een volledig op voorhand voldoen van de koopsom is dat zeker niet.

Pas op met deze club!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste bedrijven hebben hun verkoopvoorwaarden,daar horen alle punten en voorwaarden betreffende betaling,en levering in te staan.Vraag hier naar en bestudeer dit.Je kunt ook bij een andere firma kijken,er zijn genoeg keukenleveranciers,en ze willen allemaal graag leveren.
Denk ook eens aan korting vragen,je kunt vaak tot 20% of meer met de prijs zakken!
Het maximum aanbetalingsbedrag mag wettelijk de 50% niet overschrijden.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit mag niet. Wettelijk mag hij maar de helft vragen. Staat dit in de algemene voorwaarden dan is het contract nietig en is het niet geldig. Niet doen dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij kan van alles proberen. Het is aan jou of je er mee akkoord gaat. Ik zou het nooit doen. Als de leverancier in de tussentijd failliet gaat, ben jij je geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
NEE. een leverancier mag geen 100% aanbetaling vragen. Het mag zelfs niet zo in de algemene voorwaarden vermeld staan. Bovendien moeten de kleine lettertjes normaal leesbaar zijn anders zijn ook die niet geldig. ( rechterlijke uitspraak over geweest, vrij recentelijk, maar weet even niet meer waar precies. )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je weigert en zegt naar een ander te gaan, moet je eens zien hoe graag ze met een alternatief komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas, dan heet het geen aanbetaling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou ik ook doen in deze tijden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vragen ze het nog steeds of is het vroeg geworden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij het keuken bedrijf waar ik heb gewerkt was het volgende van toepassing
25% aanbetaling
50% bij aflevering
25% bij oplevering.
Kijk wel even of deze keukenboer aangesloten zit bij het VKG dan ben je er zeker van dat mocht de keukenleverancier failliet gaan dat je je geld terug krijgt via dit fonds.