Wat is nepleer?

Wat voor materiaal word gebruikt voor een bank van nepleer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Antwoorden (2)

Vaak is het skai. Een glanzende kunststof die lijkt op glad leer.
Het kan ook Alcantara zijn. Dit is een kunststof die lijkt op suède.

Toegevoegd na 15 minuten:
Skai is eigenlijk al lang op de markt. het nadeel is dat het niet ademt dus gaat plakken als je zit. Tegenwoordig zijn de kunstlerenstoffen niet alleen mooier maar ook gebruiksvriendelijker. Ze ademn vaak ook .
Een veel gebruikt kunstleer is Nabukko. Veel gebruikt voor schoenen maar is ook een uitstekene meubelstof. Mooi kunstleer wat moderner is heet Pegasso of Napallino.
Dit is ademend kunstleer, voelt prettig aan en is soepel.
Makkelijk in onderhoud en slijtvast. Dit is nauwelijks van echt leer te onderscheiden.

Toegevoegd na 12 uur:
De kunststof die voor skai gebruikt wordt is polyurethaan.
13 jaar geleden
Gisteren heb ik een nepleren handtas gekocht en er zit een label in dat hij van PVC is. Zal ook wel voor bankstellen gebruikt worden.