waar kan ik in Nederland een heel hard matras kopen?

uit ervaring weet ik dat een heel hard matras (zoals in hotels in China vaak gebruikt wordt) bij mij rugklachten kan voorkomen. Het is me echter nog niet gelukt een dergelijk matras in Nederland te vinden. Iemand een tip?
PS: ik ben niet op zoek naar een futon (japans matras).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2.2K

Het beste antwoord

Bij een GOEDE bedden/matrassenspeciaalzaak, Dus geen Ikea, Beddengigant, Beter Bed , Matrassenconcurrent, Kwantum of iets dergelijks, maar een zaak waar ze je grondig kunnen voorlichten, en waar je de matras ook een tijdje mag uitproberen om te zien of hij daadwerkelijk bevalt.

Ik lig ook bij voorkeur op een hard matras (op een zachte krijg ik metéén rugklachten), en heb dan ook gewoon een keihard geveerd matras (speciaal voor mensen in mijn gewichtsklasse ook), en daarop een dekmatras van paardenhaar (dat veert al helemaal niet). Zalig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ikea, hebben ze verschillende hardheden. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leen Bakker heeft ook vrij harde matrassen.
En anders laat je toch een plank op maat zagen en leg je die eronder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel ik niet durf te beweren dat je bij Leen Bakker een echt goede matras kunt kopen, is het minnetje toch onterecht. Want het is inderdaad een samenspel tussen matras en bedbodem, en een plank kan wel degelijk een te zachte bodem hard maken. Maar...dan moet je wel een DIJK van een matras hebben die overal goed ondersteuning geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! En die minnetjes Marleen, ach...
Zolang dat anoniem minnen er blijft, is het o zo makkelijk om die ergens neer te zetten zonder onderbouwing.
Heb ook erg rugklachten probleem, gooi nieuw matras na 2 mmd weer weg, ben bij speciaal zaak geweest, ze voorlichten mij dat alleen bij de Frans speciaal zaak kan een keihard matras kunnen laten maken, ze zegt nog: in Frankrijk gebruikt veel mensen keihard matras dan de mensen in Nederland. Dus na zoektocht heb gevonden, een Frans speciaal zaak voor keihard matras ligt in Haarlem (Amsterdam), de anders ligt in Son en Bergen (Braband). Succesvol.