Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je de geur van lavendel het beste omschrijven?

Als ik in een kamer die wat muf ruikt, door b.v. roken en/of oude meubelen, een luchtverfrisser ophang met lavendel, wat is dan het resultaat?
Gaat het dan lijken op een heel goed schoongemaakt en hygienisch toilet, een kamer waar 5 zwaar geparfumeerde dames uren hebben vertoefd, of hangt er dan gewoon een lekker mild geurtje, dat door iedereen als prettig wordt ervaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een kwestie van smaak natuurlijk, ik vind lavendel heerlijk bloemig ruiken, een beetje nostalgisch luchtje (maar hoe omschrijf je dat nu weer...). Wat je kunt doen is voor zo'n 80 cent een brise luchtverfrisser lavendel kopen, daarop zit zo'n grote sticker, als je deze gedoseerd opent, kun je zelf bepalen hoeveel lavendelgeur je wilt hebben en mocht het niet bevallen, kun je hem altijd nog in je linnenkast hangen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! ;-)
Ik heb er een bij AH gekocht, inderdaad voor ongeveer 80 cent. Loenie heeft gelijk dat het wel wat indringend is, maar na wat experimenteren werkt dat sluit-clipje best goed. Als je het helemaal opentrekt, gaat wordt het echt te dol met die lucht, maar met een heel klein gaatje is het eigenlijk wel lekker. + voor je reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan!

Andere antwoorden (2)

Luchtverfrissers met lavendel ruiken behoorlijk sterk.
Het is een combinatie van sterk ruikende kruidige bloemen. Als je het in een kamer hangt, dan ruikt het naar een sterk geurend toiletverfrisser.

Persoonlijk vind ik dat soort geurtjes erg overheersend en in combinatie met een muffe kamer wordt het er niet beter op.

Als je vieze luchtjes uit een kamer wilt krijgen, dan kun je het beste wat salieblaadjes op een schoteltje branden en hiermee door de kamer lopen. Alle ramen en deuren openzetten. Het stinkt behoorlijk in het begin, maar als de geur wegtrekt, zijn de andere geurtjes ook weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
luchtverfrissers, met wat voor geur dan ook, zijn behoorlijk opdringerig en chemisch van aard.
mocht je huisdieren hebben, dan maak je die hier niet blij mee.
wat ik zelf graag gebruik, zijn sachets met gedroogde bloemen.
veel subtieler en prettiger van geur.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je ook waar ik die sachets kan kopen rieneke?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en (vergat ik bijna) een plusje natuurlijk voor je antwoord.
;-)
Rieneke1
13 jaar geleden
mesher, ik koop ze bij woonwinkeltjes.
dille en kamille en dergelijke winkels verkopen ze ook, maar daar zitten een soort geimpregneerde korrels in.
ook lekker, maar niet het echte spul.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding