Dat móet niet, maar is wel aan te bevelen. Omdat een bovenlaken namelijk gemakkelijker te wassen is dan een dekbedhoes. Dus kan die hoes langer blijven liggen als er een gewoon laken onder ligt en wel vervangen wordt.
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Als je het laken aan het voeteneinde goed instopt heb je daar vrijwel geen last van. Misschien moet je een grotere maat laken nemen?
Nee, dat is niet de bedoeling.

Dat zou je je donsdek - met overtrek - als een deken
gaan gebruiken.
En daar is het niet voor gemaakt.

Het voordeel van een donsdek met overtrek is juist
dat je geen gedoe hebt met losse lakens en dekens
die bij het omdraaien in je slaap (wat iedereen doet)
door elkaar gaan zitten.

Toegevoegd na 6 uur:
Het is dus een keuze.

Ik ken niemand die dat doet.