Ik wil een houten vloer die tegen kinderen en een hond kan! Waar kan ik hem vinden?

Ik vind hout prachtig. Maar zit niet te wachten op oliën en schuren en vlekken en noem maar op. Maar ook niet op een dikke laag lak. Waar vind ik een mooie matte goede houten vloer die tegen gewoon leven kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
3.2K

Het beste antwoord

op deze site staan prachtige houten vloeren, die passen bij jouw verhaal. Succes,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

laat laminaat leggen of leg zelf laminaat. daar trekt niks in, makkelijk schoon the houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Als je van hout houdt is laminaat geen optie.
De meeste houten vloeren hebben onderhoud nodig, dit om de levensduur van de vloer te verlengen (uitdroging, scheurvorming etc.) Uiteindelijk ben je natuurlijk zelf degene die beslist of dat je je vloer wilt onderhouden. Robuust eiken wordt over het algemeen veel gebruikt en is ook goed! Deze heb je in verschillende uitvoeringen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thuis hebben wij een hardhouten vloer (en 2 kinderen en 2 honden). Staat mooi en is natuurlijk van goede kwaliteit. Er zijn niet snel krassen te zien, en we hoeven maar eens in de 3 jaar het in de was (of olie) te zetten. Dus dat valt ook wel mee. Ik kan thuis nog even na gaan waar mn ouders het vandaan hebben. Laat maar weten en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is de oplossing: Een cafévloer!

Dat zijn hardhouten planken (meestal eiken), het is behandeld met een soort van 'oliebeits'. Als je het met speciaal schoonmaakmiddel (voor geoliede vloeren) dweilt, hoef je maar 1x per 2 jaar een keer opnieuw in de olie te zetten. Bovendien mag zo'n vloer juist slijten, daar wordt hij veel mooier van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn cafe-vloer gekocht bij Mega-vloeren in Enschede, en zelf gelegd. Ook nog eens goedkoop!
Ik doe echt helemaal niks aan de vloer, en krassen verdwijnen na een poosje helemaal. De kat spuugt erop, mijn vrienden schuiven met de stoelen hard over het hout en zo nu en dan valt er wel eens een glas wijn. Er wordt behoorlijk op geleefd dus :-)
Ik heb wel een vrij donkere kleur, daar zie je weinig op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilde ook hout maar met twee kids en een hond zag ik t toch niet helemaal zitten....Nu gekozen voor een PVC vloer geweldig alternatief en goed zelf te leggen goed te onderhouden en ziet eruit als echt hout!!!!
Iedereen die op visite komt denkt dat het echt hout is dus echt super!