Ik heb een handgreep met zuignappen, maar die laat los op marmer. Waarom ?

Het betreft een handgreep voor de badkamer om je op te kunnen trekken. De muren zijn van marmer maar daarop blijft hij maar enkele minuten zitten. Op glas of gelakt hout gaat het prima. Is daar een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
9.3K

Antwoorden (5)

Ook op gladde vlakken zou ik er absoluut niet op vertrouwen, heb al veel geprobeerd maar ze gingen allemaal los, ook de dure.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marmer is een poreuze steensoort, en als de tegels al een tijdje aan de muur hangen is de polijstlaag er een beetje af waardoor de handgreep niet compleet vacuum trekt.

De oplossingen als je een handgreep aan de muur wilt hebben zijn opnieuw polijsten(als dat mogelijk is), of boren, chemische ankers erin en ophangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je marmer is niet glad genoeg,of enigzins poreus, en je zuignap dicht niet voor de volle 100% af. Er komt toch langzaam lucht onder de zuignap, waardoor hij los laat. Een pasklare oplossing is er niet voor
13 jaar geleden
Zoals eerder vermeld: Je tegels zijn licht poreus (Marmer is een natuurproduct, en nu eenmaal niet 100% luchtdicht). Dit kan je oplossen door doorzichtige gladde (watervaste?) plakkertjes op de plek van je zuignap te doen. Dit hebben wij in onze douchecel gedaan om met zuignappen een mandje op te hangen en dit werkt 100% perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zuignapje waar het haakje voor de handdoek aan zit spuit ik eerst in met een beetje haarlak. Dat blijft prima zitten. Maar of dit ook sterk genoeg is voor je handgreep zou je moeten uit proberen.