Wat is dit voor een kastje? En hoe oud zou hij kunnen zijn?

Ik heb een kastje gekocht bij een kringloop en ik zou graag wat meer over dit kastje willen weten.

Toegevoegd na 1 dag:
Dit vond ik achter op de kast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit staat op de achterkant van het kastje. maatschappij tot exploitatie van staatsspoorwegen bestelgoed

Het beste antwoord

Dat is een boeren linnen kast. Grenen hout en is van 1920- 1930. Toen werden deze veel gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zo te zien lijkt het alsof de bovenkant nieuw is (afgeronde hoeken) en de onderkant wat ouder (rechte hoeken). Ook klopt de kleur niet echt, maar dat kan ook aan de foto liggen. Verwacht er niet teveel van (qua waarde). Het ziet er leuk uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een slechte imitatie meidenkastje. Is niet antiek, scharnieren zitten buitenboord, waarde geschat op € 20,-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te zien aan alle beschadigingen is het heel zacht hout (grenen?) waar een roodkleurige beits op gezet is. Ik denk begin jaren 80 gemaakt. De vorm van de pootjes onderaan klopt niet met de stijl van de gefreesde deurtjes en het randje langs de bovenkant, dus oud is hij volgens mij niet.
Geinig ding, lekker afschuren en opschilderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
De de deuren zijn niet gefreesd hoor,dat zijn paneel deuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo'n schuin randje maak je toch ook met een frees?
burgos
11 jaar geleden
Kan ook met de frees maar dit zijn echt paneel deuren hoor.
Ik heb er zelf duizenden in elkaar gezet, in de jaren 70.