hoi ik heb een halogeen lamp gekocht mijn dimmer ging meteen kapot nu moet ik een speciale dimmer hebben voor mijn lamp hij heeft ookeen transformator

moet ik ook letten op de hoeveelheid volt van de dimmer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur

Antwoorden (4)

Voltage is waarschijnlijk 12 volt.
Belangrijker is het aantal watt wat de dimmer aankan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt dus een halogeenlamp die werkt op 12 of 24 Volt ipv 220 Volt.
Wanneer je deze gaat dimmen, dim je eigenlijk de transformator. Afhankelijk van het type dimmer kan dat dus wel of niet (heeft met fase aansnijding te maken waar je trafo niet goed tegen kan). Je hebt dus eigenlijk een dimmer nodig die de amplitude van de primaire kant van de trafo regelt.
13 jaar geleden
als u hem pas heeft gekocht dan heeft u misschien het kassabonnetje nog dan er me terug naar de winkel voor garantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garantie? Omdat hij zelf iets verkeerd heeft aangesloten?
Er zijn speciale halogeen dimmers.