Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het goedkoper om een kamerplant te verwaarlozen en steeds nieuwe te kopen, of is het goedkoper een kamerplant te onderhouden+bemesten ect.?

Toegevoegd na 9 uur:
ik vraag me gewoon af wat qua matariaal goedkoper is. niet dat ik van plan ben planten te verwaarlozen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
932

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

kamerplanten onderhouden kost misschien maar een paar euro per jaar,dus zeker nier veel, echter, er zijn tegenwoordig veel kamerplanten die zo gekweekt zijn, dat het weggooi planten zijn geworden, ze staan een maandje en storten dan in, of zijn uitgebloeid.
Bij dit soort planten heeft het dus geen zin ze in leven te houden.
Soms koop je op b.v. de markt planten voor een paar euro, die zijn dan net zo duur, dan een plant een jaar onderhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een kamerplant die je goed verzorgt wordt steeds groter en mooier ;-)
Kunststof planten zijn het goedkoopst (ik val in herhaling).
Koop geen planten die je toch gaat verwaarlozen, dat is echt zonde en je wordt er alleen maar treurig van als je ze steeds dood ziet gaan. En steeds een nieuwe kopen is volgens mij uiteindelijk flink prijzig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste kamerplanten hebben nagenoeg niks nodig, hooguit 1 x per jaar wat nieuwe aarde, wekelijks water en af en toe een scheutje mest.
Dood laten gaan en nieuwe kopen is dus veel duurder.

Bovendien beleven veel mensen plezier aan het zien groeien en bloeien van hun planten, ze scheppen er eer in om ze goed te verzorgen, en het geeft ze rust, dat gepruts met droge blaadjes en potgrond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een kamerplant laat verwaarlozen zo dat die dood gaat.
Dan ben je geen plant waard.
Gewoon regelmatig een beetje water en in de winter wat mest.
En regelmaat daar houd een kamerplant van.
En als het moeilijk is,koop dan planten die weinig onderhoud nodig hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een huiskamer zonder planten, daar mis je wat.

Als je bij de tuincentra kijkt hoeveel leuke planten er al te koop zijn onder de 5 euro, dan kun je daar je kamer wel heel gezellig mee maken.

Als je cactussen koopt, dan hoef je er nauwelijks iets aan te doen. Droge grond vinden ze best.
Maar andere planten nebben wat verzorging nodig. 2x per week nauwelijks tien minuten. Leuk en rustgevend, dat getuttel met planten. Fijn om ze weer fris te zin staan, om bij grote planten de bladeren eens af te sponzen, één keer in de maand éen beetje Pokon.

Eenmaal aangeschaft kun je heel erg lang plezier hebben van je plantjes. Iedere keer nieuwe kopen is veel duurder. Wat kost het nou om een flesje Pokon of zoiets te kopen? Daar ben je een jaar lang klaar mee.

Toegevoegd na 8 uur:
Na je toevoeging: gewoon lief zijn voor je plantjes. Hoef je ook geen nieuwe te kopen. Nieuwe kopen komt duurder uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding