hoe ontstaan die slierten stof aan het plafond of muren ?

Toegevoegd na 4 minuten:
stof ja, maar die slierten, dit zijn net als hele lange touwen of een spinnendraad uit één stuk. het verbaasd me steeds dat er hier geen dier(tje) kan de hand in hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
19.3K

Het beste antwoord

Het lijkt niet alleen, maar het is ook werkelijk spinrag. Daar gaat na verloop van tijd stof aan kleven en dan krijg je zo'n hele sliert met stof aan het plafond, voornamelijk in de hoeken.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou en of daar een diertje de hand in heeft ; het zijn namelijk gewoon oude spinnenwebben, die helemaal zwaar zijn geworden van het stof en samengeklit en gebroken. Op dat moment zie je ze ook pas ; daarvoor zijn het gewoon praktisch onzichtbare kleine spinnenwebjes geweest.

Gewoon weghalen met een ragebol of bezem (droog en schoon ! anders krijg je strepen op je plafond/muur). Nieuwe webben kun je beter laten zitten, ALS je ze ziet. Dat scheelt namelijk een hoop kleine vliegjes en mugjes en andere ongewenste gastjes in huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://axed.nl/zoveel-spinnen-zitten-er-gemiddeld-in-je-huis/
Zoals gezegd: spinnen hebben hier de hand in gehad.

Waarom zou dat niet kunnen?

In een gemiddeld hygienisch huis leven zo'n 1500 spinnen .
Ze zijn erg nuttig, ze doen niemand kwaad en ze houden insecten uit je huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1500?? Iekkk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh....weet je dat aantal zeker??????
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://axed.nl/zoveel-spinnen-zitten-er-gemiddeld-in-je-huis/