Ik heb laminaat laten leggen door familie. Er zitten hier en daar wel wat gleufjes in kan ik hier wat aan doen, zo ja wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.1K

Het beste antwoord

Het ligt er natuurlijk aan of het gelijmd is of niet.

Als het niet gelijmd is, dan kan je proberen om het nog wat aan te kloppen.

Aan de zijkant, waar ze zijn geëindigd haal je dan een rij weg. Vervolgens klop je de rest goed aan met een slagijzer en slaghout. Dan de laatste rij er weer en er van die ijzeren klemmetjes tussen de laatste rij en de muur doen, zodat het goed strak blijft zitten.
Zo heb ik het ook eens gedaan en het werkte prima.
Het is inderdaad wel goed om het na het leggen even aan te kijken. Wellicht werkt het nog wat (vooral als het koud gelegd is, niet op kamertemperatuur bewaard)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk kan je daar (op een makkelijke manier niks aan doen. Alles er uit en er weer in is denk ik geen optie.

Als je geluk hebt kan je wat gleufjes weg "schoppen"
Dit kan de vloer ook kapotmaken dus wel oppassen.

Voor een duidelijker antwoord, hebben we foto's nodig van het laminaat.

Ik ga er trouwens van uit dat het een klik-laminaat is,
als het gelijmd is zit het ondertussen muurvast. Wel zou je dan de gleufjes met lijn (eventueel gemengd met zaagsel) kunnen opvullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het het nog maar net in zit kan het best nog wat naar elkaar toe komen,.
bij ons was het eerst ook zo en nu zit het helemaal dicht.
het laminaat zet ook altijd nog een beetje uit.