Ik heb een hypotheek nodig van 200000 verdien 1700 netto per maand zou ik een hypotheek kunnen krijgen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.7K

Antwoorden (11)

Om te kunnen berekenen hoeveel hypotheek iemand kan krijgen wordt altijd om een bruto jaarsalaris van het afgelopen twee jaar gevraagd. Daar neemt men het gemiddelde van en aan de hand daarvan wordt het berekend.

Hoeveel dat precies is, is per bank verschillend. De een verstrekt een maximaal hypotheek 4x het jaarsalaris, de ander gaat daar net iets boven zitten.

Als je het precies wilt weten, zou ik naar een onafhankelijk adviesbureau gaan en een berekening laten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van een aantal zaken af.
Wanneer je een aardig spaarcentje hebt opgebouwd kan er al een hoop meer. Ook je groeimogelijkheden in je salaris en de baanzekerheid spelen mee. Wel denk ik dat je goed moet nadenken of je dit echt wel wilt. Je maandelijkse lasten kunnen aardig oplopen, terwijl je ook nog wilt kunnen leven en af en toe een uitje wilt kunnen betalen.

Je kunt gemakkelijk en totaal vrijblijvend een advies aanvragen bij een hypotheekadviseur zoals de Hypotheker. Die mensen kunnen je exact vertellen hoe en wat. Dit hebben wij ook gedaan, en geeft een mooi totaalplaatje waarmee je verder kunt denken en handelen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een netto maandsalaris is niet voldoende informatie om een hypotheekberekening op te doen.
Een hypotheekverstrekker wil weten wat je andere lasten zijn, toekomstperspectief m.b.t. werk/inkomen, gezinssituatie etc etc.
Wel kan je op diverse websites een grove inschatting maken (zie link)
13 jaar geleden
Globaal gerekend kun je een hypotheek krijgen van ongeveer 3 keer je bruto jaarloon. Meer is ook niet verstandig, want dan ga je een lening aan die eigenlijk te hoog voor je is, en daar krijg je vroeg of laat problemen mee. Ook de rentestand is wel iets van invloed op hoeveel je kunt lenen, evenals de hypotheekvorm, maar dit is ongeveer een vuistregel.

Ik durf dus niet zo op basis van een netto-inkomen ja of nee te zeggen, maar denk dat het een goed idee is eens een orienterend gesprek te hebben met een hypotheekadviseur. Die kan het je precies voorrekenen in precies jouw situatie.

Ik weet wel dat ons inkomen effe hoger is en onze hypotheek een flink stuk lager, en dat is me nog duur genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de min is voor........?????
Even heel ruig rekenen. 1.700 netto per maand is zo rond 33.000 bruto per jaar incl VT. Als je nog een bank vindt die je 4 jaarsalarissen wil lenen zou dit 132.000 zijn. Dit is heel kort door de bocht gerekend, er spelen nog vele andere factoren mee zoals hierboven ook al genoemd + dat ik niet weet of je netto bedrag alleen salaris is, of dat er ook bijvoorbeeld reiskostenvergoedingen etc in zitten, maar het gat tussen 132.000 en 200.000 is dermate groot dat ik het wel aandurf om te zeggen: nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet makkelijk worden. Je leeftijd speelt tegen je en eur 1.700,- zal je waarschijnlijk rond eur 150.000 geven (mits je geen verder fin. verplichtingen hebt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het mogelijk : ja. Is het verstandig : nee. In wezen is dat inkomen niet groot genoeg voor die som. Maar er zal zeker wel iemand zijn met slechte bedoelingen die dit toch toe wil staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd en inkomen maken een lening aan jou een zeer riskante ondernemeing. Ook voor jezelf. Huis verkopen en een sociale huurwoning zien te krijgen. Jouw omstandigheden zijn daar nu gunstig voor.
Een lening van 200K krijg je nu zeker niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt op de website van bijvoorbeeld de hypotheker, en verschillende banken, online een berekening doen. Erg makkelijk. Er zijn namelijk nogal wat dingen die meespelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo Astrea,

ik zit ook in ongeveer een soortgelijke situatie. Het is mogelijk, maar er zijn voorwaarden aan gebonden.
Dit is zeer persoonlijk.
Ik ben nu bezig met de hypotheekverstrekker OBVION.
Zij geven een hoger hypotheekbedrag dan de gemiddelde hypotheekverstrekker. Wel moet je aan een aantal voorwaarden voldoen, zoals ik al heb gezegd.

Ik denk dat het zeker de moeit is om daar te gaan informeren.

Ik wens je succes met het afsluiten van een hypotheek!!!

Gr. Niek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je kijken op de website van Advies Nederland.