Kan ik de overwaarde gebruiken voor verbouwing nieuw huis?

Stel Ik heb 50000 euro overwaarde op mijn nog niet verkochte huis. Mag ik dit gebruiken in verbouwing nieuw huis.
Nieuw huis gekocht voor 369000 hypotheek afgesloten. Ook een bouwdepot meegenomen van 55000. Ik doe ook de 50000 euro overwaarde gebruiken voor dingen als badkamer tegelvloer en keuken. Krijg ik dan nog wel renteaftrek. Over mijn volledige hypotheek.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Jazeker maar zorg er wel voor dat je de facturen kunt overleggen. De belastingdienst kan hiernaar vragen. Het dienen wel investeringen in de woning te zijn dus geen nieuwe meubels ofzo