in hoeveel tijd moet je je hypotheek aflossen als je al 20 jaar een onaflosbare hypotheek hebt gehad?

Beste goeie vragers,

een kennis heeft een onaflosbare hypotheek en mag nog een paar jaar de rente aftrekken. In 2001 is beslist dat mensen nog maar 30 jaar rente mogen aftrekken. Stel dat de volle 30 jaar aftrek afgelopen is in 2022 en diegene heeft wel een deel afgelost, maar er blijft nog een bedrag van 45000 staan. Zij moet dus weer een hypotheek nemen van 45000, waarvan ze geen renteaftrek heeft. Mijn vraag is kan ze dat bedrag weer in 30 jaar aflossen mag(uiteraard zonder renteaftrek) Of moet ze dat bedrag dan vanwege haar leeftijd in 10 jaar aflossen? Zij kan niet meer dan 45000 lenen, vanwege haar niet al te hoge inkomen. Het huis is ongeveer 16000 waard, maar de bank schijnt daar niet naar te kijken bij ouderdom. Hoe zit dat nu precies?

6 jaar geleden

Antwoorden (1)

De duur van een hypotheek hangt af van de voorwaarden die je hebt afgesproken met je hypotheekverstrekker. Als je al 20 jaar een onaflosbare hypotheek hebt, is het aan te raden om contact op te nemen met je hypotheekverstrekker om te bespreken hoe je de hypotheek het beste kunt aflossen.
Bronnen:
een maand geleden