Dan moet je het resterende bedrag omgaand aan de geldgever overmaken.
6 jaar geleden
Die moet je in één keer aflossen met eigen (gespaard) geld, of een nieuwe hypotheek afsluiten, of met je bank overeenkomen dat je huidige hypotheek kan worden verlengd. Of je moet je huis verkopen.

De nieuwe - of verlengde - hypotheek zal mogelijk tegen ongunstigere voorwaarden zijn dan je oude hypotheek. Je hebt geen recht op voortzetting van de oude voorwaarden.

Na 30 jaar heb je ook geen recht meer op hypotheekrenteaftrek.
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Voor hypotheken afgesloten voor 2001 geldt dat die 30 jarige aftrek pas per dat jaar is ingegaan. De totale periode renteaftrek kan dus langer zijn dan 30 jaar.
Inekez1
6 jaar geleden
@paulus, je hebt gelijk. Zij het dat de periode voor een lopende hypotheek max 30 jaar is, vanaf 2001 gerekend. Kan dus doorlopen tot 2031, maar is daarmee niet langer dan 30 jaar. In geval van een verhoogde hypotheek / aanvullende hypotheek kan het zelfs zijn dat voor dat aanvullende deel de teller opnieuw gaat lopen. Dan kun je dus zomaar op bijvoorbeeld 40 jaar uitkomen. Als niet voortijds die hele regeling wordt afgeschaft tenminste. http://financieel.infonu.nl/hypotheek/8106-aftrek-hypotheekrente-is-veel-beperkter-dan-u-denkt.html