kan ik een hogere hypotheek krijgen?

Kan ik voor een berijfspand/woning een hogere hypotheek krijgen dan wanneer ik een prive woning wil kopen?
Ik wil dus in dit pand wonen en een bedrijf beginnen. Hoe pak ik dat aan?

Toegevoegd na 4 uur:
Misschien dat ik er even bij moet zeggen dat ik in vast dienst verband blijf. 37.000 br pr jaar. Ook zou ik, voor ik start aankunnen tonen dat ik al klanten heb. (soort intentie verklaring laten tekenen?)
Het gaat grofweg om het verhuren van ruimte/stalling.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als beginnend ondernemer zal je dat niet lukken. Of je moet een groot deel van de financiering zelf kunnen ophoesten. Banken willen een overzicht van minimaal de laatste twee jaar en een goed onderbouwde prognose van 5 jaar zien. Hieruit moet blijken dat je instaat bent hypotheek en rente te kunnen aflossen

Toegevoegd na 4 uur:
Je zult hoe dan ook een vijfjaar begroting met goed onderboude prognose moeten hebben waaruit blijkt dat je de hypotheek en rente kunt betalen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk niet. De banken zijn momenteel heel terughoudend. Zeker als je geen vast inkomen hebt van een werkgever. Zelfstandigen worden momenteel slecht bediend door de banken. Tenzij je een kapitaalkrachtige BV hebt waar echt grote geldstromen in omgaan met grote winsten ieder jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet makkelijk zijn. Je zult je positieve bedrijfsresultaten moeten overleggen. Die moeten over een periode van jaren goed zijn. Mocht dat gunstig uitpakken dat kan je een hypotheek aan gaan voor maximaal 20 jaar. De kans is groot dat je ook eigen kapitaal moet inbrengen. Er is dus wel een kans, maar er zitten behoorlijk haken en ogen aan, mede veroorzaakt door de crisis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt een hypotheek op basis van je huidige inkomsten. Niet omdat je er ook eenbedrijf in wil beginnen. Aangezien je inkomsten dus niet vaststaan zal je op basis hiervan helemaal geen hypotheek krijgen. Je moet doorgaans 3 jaar mooie resultaten laten zien voor een hypotheek. Succes!