Wanneer kan ik een nieuwe hypotheek afsluiten?

We hebben overwaarde van onze huidige woning. Wanneer we een andere woning willen kopen, en dus een nieuwe hypotheek willen afsluiten werd er gezegd dat onze woning eerst verkocht moet worden voordat we een nieuwe hypotheek kunnen afsluiten (waarschijnlijk icm overwaarde woning). Nu vraag ik me af wanneer we de nieuwe hypotheek afgesloten kan worden. Is dat op het moment van verkoop en dat we daarna 3 maanden de tijd hebben om onze woning te verlaten, of pas NA de 3 maanden en we helemaal geen woning meer hebben.

Kan helaas niets vinden op het internet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
ronron1212
7 jaar geleden
Je kan gewoon bij je bank of hypotheekverstrekker een overbruggingshypotheek afsluiten mits je inkomen voldoende is,
Heeft u uw oude woning nog niet verkocht? En wilt u een nieuwe woning kopen en daarvoor de overwaarde van uw oude woning alvast gebruiken? Dat kan met een tijdelijke hypotheek: een overbruggingshypotheek. Tijdens de looptijd betaalt u alleen rente. Als u een bestaande woning koopt, is de maximale looptijd 1 jaar. Als u een nieuwbouwwoning koopt, is de maximale looptijd 2 jaar. Na de maximale looptijd moet u de overbruggingshypotheek aflossen. U lost de overbruggingshypotheek in ieder geval af als uw oude woning verkocht is. Maar als uw oude woning na de maximale looptijd nog steeds niet verkocht is, moet u de overbruggingshypotheek ook aflossen.

Antwoorden (1)

De meeste gelduitleners eisen dat er een getekend koopcontract ligt (en soms ook dat de ontbindende voorwaarden verlopen zijn), maar eisen niet dat je de woning al verlaten (en overgedragen) hebt.
Exacte eisen kunnen verschillen per gelduitlener.
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Waarom de min? Voorzover ik weet klopt dit antwoord, als dat niet zo is hoor ik graag waarom.