Kan je een akte van doorhaling bij willekeurige notaris laten passeren?

Ben je verplicht om bij dezelfde notaris de akte van doorhaling op te laten maken of ben je vrij om naar een andere notaris te gaan voor deze akte?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ja, jij mag zelf een notaris kiezen. Ténzij degene die de woning koopt een notaris aanwijst.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het gaat er om dat er bij het kadaster wordt bijgehouden of er een hypotheek rust op een woning of niet. Als jij je hypotheek hebt afbetaald, gaat er niet automatisch een seintje naar het kadaster hierover.
En jij kan deze wijziging ook niet zelf doorgeven, dat kan alleen een notaris.
Het maakt dus niet uit welke notaris dit doet, aangezien hij alleen maar een wijziging moet doorgeven aan het kadaster. http://www.aktevandoorhaling.nl/