Kan ik een hyptoheek in Spanje krijgen?

Goedendag, ik ben Jurre 20 jaar. Ik heb een aanbod gekregen om voor minimaal 2 jaar in Spanje te gaan werken.

Graag zou ik dan een leuk appartement willen kopen maar hoe is dat regelt wat betreft de hypotheek in Spanje? Ik heb een vast inkomen en +/- 20.000 euro spaargeld.

Toegevoegd na 12 minuten:
Is het overigens ook geoorloofd dit te verhuren als je zelf niet aanwezig bent?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit kun je in Nederland laten berekenen: http://www.nicla-casas.com/index.php/nl/voorbereiding/hypotheek-op-uw-spaanse-woning
fisbel
9 jaar geleden
Als u slechts de zekerheid heeft 2 jaar in Spanje te verblijven is het niet zinnig om op dit moment een huis in Spanje te kopen. Mede omdat 30% zelf gefinancierd moet worden. En zoveel spaargeld heeft u niet. Kijkt u uit naar een huurwoning. Er is genoeg aanbod.
paulus811
9 jaar geleden
Een hypotheek in het buitenland is heel lastig. De Nederlandse bank kent de huizenmarkt in Spanje niet en de Spaanse bank kent jouw inkomen niet. Goed advies hierboven om te huren.

Antwoorden (1)

Een Nederlandse bank zal hier niet toe bereid zijn.

Belangrijkere vraag is wellicht of het verstandig is een woning in Spanje te kopen. De gemiddelde Spaanse huizenprijzen zijn sterk gedaald maar individuele woningen kunnen altijd verder in prijs dalen. Wat ga je doen als je na 2 jaar niet kunt blijven werken in Spanje? Als je de woning verhuurt wat doe je dan als de huurder niet betaalt? Hoe ga je het onderhoud regelen vanuit Nederland?