Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe wordt jaarinkomsten berekend voor hypotheek?

Mijn vriendin is in oktober 2013 veranderd van baan en zit voor haar nieuwe baan in een 3 jarige opleiding. Op haar werkgeversverklaring staat dat ze voor bepaalde tijd of is aangesteld in tijdelijke dienst tot 06-10-2015, ze heeft geen proeftijd en er staat dat er geen voornemens zijn het dienstverband te beëindigen.
Ik zou graag willen weten hoe ze berekenen wat mijn vriendin kan lenen aan hypotheek. Zij heeft geen volledig jaar afgerond bij haar vorige werkgever, gaan ze dan uit van de laatste 3 jaar of gaan ze uit van haar huidige salaris?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
ronron1212
10 jaar geleden
Wat ze vroeger verdiende heeft de bank niets aan wel wat ze nu verdient.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ze gaan niet uit van haar verdiensten in het verleden, alleen van haar werkgeversverklaring van nu. Dit betekent dat ze beoordeeld wordt als een werknemer met een dienstverband voor bepaalde tijd mét intentieverklaring. Met het salaris op de werkgeversverklaring wordt gerekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding