bestaat een bouwdepot (voor financiering aankoop/verbouding woning) ook in België onder dezelfde naam?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb al gezocht op internet, maar bij bouwdepot krijg ik linken naar winkels e.d. die bouwmaterialen leveren....
graag zou ik dus weten wat het principe achter een bouwdepot is, en of het in België wel bestaat (maar mogelijk misschien onder een andere naam?)....

10 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Een bouwdepot met bijbehorende hypotheekrenteaftrek mits voldaan aan de voorwaarden (binnen 2 jaar op te nemen) bestaat niet in België. Nederland is dan ook uniek in zijn hypotheekrenteaftrek.

Argenta schrijft in haar informatie dat de woonlening dé ideale oplossing is voor het kopen van een woning, maar óók voor een verbouwing. Deze regel laat zien dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen een hypothecaire lening en het lenen voor een verbouwing waarvoor in Nederland het zogenaamde 'bouwdepot' kan worden afgesloten.
fisbel