hypotheekaanvraag gedaan maar daarnaast lening af willen sluiten, hoe dat te doen?

Ik heb mijn hypotheek aangevraagd met (eeen kleine) bouwdepot, nu moet ik wegens vervelende situatie weg uit mijn huurwoning en hebik besloten om te kopen. helaas heb ik nog niet voldoende kunnen sparen (mijn intentie was om nog 5maanden langer in de huurwoning te blijven). nu wil ik naast mijn bouwdepot een lening afsluiten om zo de kosten van mijn bouwdepot voor te kunnen schieten en evt wat meubels te kopen (liever niet maar uit noodzaak als ik met mijn spaargeld niet uitkom)
Deze lening heeft natuurlijk invloed op de hypotheek, dus ik neem aan dat ik die het beste kan afsluiten nadat de hypotheekl akkoord is. maar maakt het ook uit of ik dat nog voor het passeren doe bij de notaris of is het beter om op save te spelen en de lening pas te regelen nadat het is afgerond bij de notaris?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het moment van het afsluiten van de lening maakt zeker nog uit. Je kunt het het beste doen nadat de hypotheekakte bij de notaris gepasseerd is, dus als echt alles rond is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kan dat zelfs alleen maar. De geldverstrekker zal de gelden alleen naar de notaris overmaken als er geen BKR-notering is. Vanaf het moment dat het geld is overgemaakt zou het wellicht theoretisch kunnen.
Neem anders even contact op met je financieel adviseur. Maar je wil met de lening je bouwdepot afbetalen? Dat snap ik niet, of heb je méér geld nodig dan het bouwdepot? De rente op het bouwdepot zal fors lager zijn dan de rente op een PL of DK.